Opis Inwestycji
Projektowany odcinek rozpoczyna się od ronda trzywlotowego zlokalizowanego na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 211. Następnie obwodnica przebiega po skraju terenów zalesionych po północno-zachodniej stronie Kartuz, aż do miejscowości Prokowskie Chrósty, gdzie przecina się z istniejącą drogą powiatową nr 1907G. Na przecięciu tych dróg zaprojektowano rondo czterowlotowe. Późniejszy odcinek obwodnicy projektowany jest pomiędzy istniejącymi zabudowaniami w rejonie miejscowości Grzybno Górne i przechodzi przez linie kolejową nr 229 relacji Pruszcz Gdański-Łeba nad którą planuje się zaprojektowanie wiaduktu drogowego. Po przecięciu infrastruktury kolejowej, projektowana droga biegnie wzdłuż ww. linii aż do połączenia poprzez rondo trzywlotowe z istniejącą drogą wojewódzką nr 224.
W zakresie inwestycji przewidziano:
- budowę trzech skrzyżowań typu rondo wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
- przebudowę nawierzchni drogi DW224 na odcinku od ronda w Grzybnie do końca obwodnicy – Etap 1
- budowę ciągu pieszo-rowerowego,
- budowę wiaduktu drogowego,
- budowę obiektów i urządzeń ochrony środowiska,
- budowę istniejących zjazdów,
- przebudowę istniejących sieci kolidujących z projektowanym układem drogowym,
- budowę przepustów,
- budowę rowów drogowych,
- budowę kanału technologicznego,
- wycinkę drzew i krzewów kolidujących z projektowanym układem drogowym,
- budowę/przebudowę odwodnienia drogi,
- budowę/przebudowę oświetlenia,
- rozbiórkę urządzeń i obiektów kolidujących z projektowaną inwestycją.
PARAMETRY TECHNICZNE
Droga wojewódzka – projektowana Obwodnica:
- klasa drogi – G – główna
- szerokość pasa ruchu – min. 3,5m + 0,5m opaska
- szerokość pobocza gruntowego – min.1.5m
- szerokość ciągu pieszo-rowerowego – min. 3,00 m
Jezdnie dodatkowe:
- klasa drogi – D – dojazdowa
- szerokość jezdni – min 3.5m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 0.75m
Droga powiatowa nr DP1907G
- klasa drogi – Z – zbiorcza
- szerokość jezdni – min. 6m
- szerokość pasa ruchu – min. 3.5m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 1.5m